keskiviikko 14. maaliskuuta 2018

Keskiviikko
14.3.

Nisäkästentti heti aamusta. Kaikki meni läpi. Jee!



Pade aloitti 9.45 kertomukset Visit Finlandista (matkailun kattonimi/järjestö, joka toimii Business Finlandin alla) ja Outdoor Finlandista (joka toimii Visitin alla).

Visit Finlandin päälinjat kun he satsaavat Suomen markkinointiin ulkomailla.
Miksi et käyttäisi näitä samoja omassa tuotteistuksessasi?

Teemat bench markkauksen lähtökohtana à tuotesuositukset à melonta
Vs. Stopover Iceland
Tuotekehitys à Kehittämisstrategiat
Geologinen matkailuelämys à Muinaisranta

1.     Silence, please
2.     Wild and Free
3.     Cultural Beat

4.     Fin Relax –ruoka
5.     Stopover Finland

Visit Finland valtakunnallisesti ja paikallisesti
Miten opin löytämään tietoa tästä mahdollisesta yhteistyökumppanista?
1.     Yksi VF:n päätehtävä on laadukkaan tuotekehityksen ja tuotteistamisen edistäminen
a.     Tuotekehityksen malleja vapaasti käytettävissä kenelle vaan
2.     Suomi brändin rakentaminen
a.     Tilaa uutiskirje
3.     10 best things to do in Finland
a.     mikroyrittäjän mahdollisuus
                                               i.     pitää taata saatavuus
                                             ii.     pitää taata laatustandardit

 

NÄYTTÖKOKEET JA OMAT TUOTTEET

Mikä on oma toiminnan/näyttökokeen vaikutus
·      Ympäristöön
·      Paikalliseen väestöön
·      Vastuullinen matkailu
·      Kestävä kehitys
·      Esteettömyys
Tee näytöt Visit Finlandin markkinointisatsausten perusteella!!!!!

”Kulttuurimatkailussa tuotetaan alueellisia ja paikallisia kulttuurin voimavaroja arvostaen matkailutuotteita ja -palveluja paikallisille ja alueen ulkopuolisille ihmisille ja tarjotaan niitä liiketoiminnallisin perustein. Tavoitteena on luoda elämyksiä ja mahdollisuus tutustua näihin kulttuurisiin voimavaroihin, oppia niistä tai osallistua niihin. Näin vahvistetaan ihmisten identiteetin rakentumista, sekä oman että muiden kulttuurien ymmärrystä ja arvostusta.
Kulttuurimatkailun voimavaroja ovat paikan henki sekä kaikki ihmisen aikaansaama ja muokkaama tieteessä, taiteessa, teknologiassa ja elinkeinoissa. ”
”Kulttuurimatkailussa tuotetaan alueellisia ja paikallisia kulttuurin voimavaroja arvostaen matkailutuotteita ja -palveluja paikallisille ja alueen ulkopuolisille ihmisille liiketoiminnallisin perustein. Tavoitteena on luoda elämyksiä ja mahdollisuus tutustua näihin kulttuurisiin voimavaroihin, oppia niistä tai osallistua niihin. Näin vahvistetaan ihmisten identiteetin rakentumista, sekä oman että muiden kulttuurien ymmärrystä ja arvostusta. Kulttuurimatkailun voimavaroja ovat kaikki ihmisen aikaansaama ja muokkaama; historia, kulttuurimaisemat, rakennettu ympäristö, arkeologiset kohteet, museot, esittävä taide, visuaalinen taide, tapahtumat, käsityö, kieli, maut, perinteet, tavat, arvot, aatteet, elämäntyylit, uskonto, luonteenpiirteet sekä saavutukset tieteessä, taiteessa, teknologiassa ja elinkeinoissa.” (Valtakunnallisen matkailustrategian kulttuurityöryhmä)
Kulttuuriperintö:
·       ·  In the Footsteps of St. Bridget
·       ·  Karelian Rural Life and Village Traditions
·       ·  Manor houses, culture, history and delights

  
Matkailuyrityksen kansainvälistymisohje apuna tuotteistamisessa

Product
Price
Place
Promotion



Pyydä Padelta:
Sauvakävelyohjaajan materiaali Paden toimistolta
hyvinvointi ja hierottavuus keihäänkärkenä


Outdoor Finland
Miten ansaintalogiikka ulkoilumatkailussa toimii?

Erilaisia artikkeleita

Päivän mietelause:

”Tarinallista yrityksesi.”

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti