maanantai 9. lokakuuta 2017

9.10.
Maanantai

Tämä päivä kannattaa minun laittaa muistiin, 9.10.2017. Tänään ensimmäisen kerran alkoi oikein kunnolla napsahdella asiat paikoilleen.
Olin jo sunnuntaina katsellut, että tänään jutellaan itselleni tärkeitä asioita, kuten luontoreittirakentamista.
Mutta samana sunnuntaina olin myös saanut varmistuksen ensimmäisen harjottelujakson toteutumisesta Kuusamon Oivangissa 15.12.2017 - 7.1.2018. Tämän lisäksi olin pitänyt puhelinpalaverin Metsähallituksen kanssa aiheesta minun näyttökoe Aleksin Kiven metsästysmailla Lopen Keihäsjärvellä, mikä on yksi Metsähallituksen erähistoriakohteista. Sieltä tuli vastapallona, että voisin toimia oppaana ja "tuottajana" kun Metsähallitus tekee muistakin erähistoriakohteistaan markkinointimateriaalia. Jone ja Pade olivat molemmat hyvin innoissaan tästä mahdollisuudesta. Kehuivat, että meikäläisen näytöt rupeavatkin sitten olemaan kasassa. Ja harjoittelujaksot. Noh katsotaan sitä sitten, mutta kyllähän tuo MH:n neuvottelutarjous todella houkutteleva on. Minulla on siitä seuraava puhelinpalaveri huomenna tiistaina.

Mutta siis tänään maanataina vastuukouluttajana toimi Antti Tähkäpää Hyriasta. Aiheina siis reitistöjen suunnittelu ja toteutus; etenkin melonnan näkökulmasta. Tästä muutama kalvo alla.


Kuten todettu, kovin mielenkiintoista ajatellen kotikyläni nykyistä innokkuutta rakentaa erilaisia luontoreittejä kylän alueelle. Toivottavasti minusta on niissä hankkeissa jotain hyötyä.
Antin mukaan kaikki alkaa luontohyvinvoinnin ymmärtämisestä sekä turvallisuus- ja laatuluokituksista, jotka ovat vasta tulossa meille Suomeen. Näitä seuraa reittirakentamisen osaaminen ja prosessi ja sen jatkuva kehittäminen hoito- ja käyttösuunnitelmineen sekä yhteistyökuvioineen etenkin palveluiden osalta.
Antti kuuluu jos jonkinmoiseen järjestöön ja instanssiin aiheen puitteissa. Tähän mieheen kannattaa pitää hyvät välit. MUISTA TALLENTAA KAIKKI ANTIN KALVOT REITTISUUNNITTELUSTA!
Tämä sama kokonaisuus tehdään sitten melontaparin kanssa olemassa olevan melontareitin kehitystyöprojektina Mustijoella.
Ja ohessa aikataulu tekemiselle.


Iltapäivän Antti alusti pyöräilemisestä ja pyörän huollosta. Ai niin ja välissä sovittiin tämän viikon torstai-illan 20 pax illallisen askelmerkit ryhmän kanssa. Minun roolini tulee onneksi olemaan tulipoika ja tarjoilija sekä seurustelu-upseeri. Ja vielä ehdittiin sopia myyräkuumeryhmän työnjako. minulle jäi, noh unohdin sen jo, ja yhteenvedon puhtaaksikirjoitus. Oman osuuteni siitä yritän vielä tänään tehdä.
Voi tätä rumbaa!

Päivän mietelause: "Palvelut tekevät reitin."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti